Illegaal de winter in - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lotte Bosman - WaarBenJij.nu Illegaal de winter in - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lotte Bosman - WaarBenJij.nu

Illegaal de winter in

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

31 Mei 2009 | Bolivia, Sucre

Lieve Allemaal,

nog maar 6 weken en ik ben alweer thuis. Wat is dat ongelooflijk snel gegaan! De laatste 6 weken moet ik helaas wel illegaal verblijven in Bolivia. Klinkt spannend maar valt reuze mee. Het is een geldkwestie en dat is even balen, meer niet. Ik zal het jullie uitleggen. Voorheen mochten touristen 180 dagen in Bolivia verblijven. Eén of andere malloot heeft laatst besloten dat dat geen 180 dagen meer mogen zijn maar maar 90. Dat betekend dat ik 39 dagen illegaal hier zou moeten verblijven. Met dit probleem ben ik naar de migratiedienst gegaan en die raadde mij aan inderdaad gewoon 39 dagen zonder visum hier te verblijven en aan de grens een boete te betalen. Dan is er voor niemand een probleem. Kort om het gaat ze gewoon om het geld. Het kost me even wat meer dan gepland maar ik vertik het mijn ticket om te boeken en eerder naar huis te komen.

Verder waren het rustige weken...

Juul, Lenny en ik hebben Elsa mee uit eten genomen op Dia del Madre (moederdag) en dat vond ze geweldig.

Wordt Elsa, als het allemaal goed gaat, dinsdag aan haar rug geopereerd.

Hoef ik nog maar een dag of 15 stage te lopen en ben ik vrij. Ik kreeg trouwens hele goede feedback en ben erg benieuwd naar mijn cijfer.

Zijn we eindelijk de kerk San Fransisco ingeweest. Waar we zo´n 10 keer per dag langs lopen. Echt prachtig!

Konden we een hele zaterdag de deur niet uit omdat er een optocht door de straat ging. (Zie foto´s)

En moesten Juul en ik ons jungle tour afzeggen omdat we beide ziek waren. Later bleek dat het vliegtuig niet ging vanwegen de regen. (De landingsbaan is een stuk gras) Geluk bij een ongeluk. Nu gaan we hopelijk 11 juni.

Is het ijs maar dan ook echt ijs koud op 4 km hoogte in de winter zonder verwarming. Slaap ik in drie shirtjes lange mouw een trui en onder 5 dekens en draag ik binnen handschoenen.

Tot slot zijn we vadaag (na 4 maanden) eindelijk een keer naar de markt in La Paz geweest. Wat een feest is dat! Overal kraampjes, eten, drinken, optredens, springkussens. Eén groot feest, en dat iedere zondag!

Nederland begin ik aardig te missen. Vooral mijn vriendjes, vriendinnetjes, familie, lekker eten, lekker weer, tuin, fiets, de kerkklokken, supermarkten, een lekkere bank of stoel, in restaurants een koekje bij de thee en een pepermuntje bij de rekening.

Over 6 weken kan ik daar weer volop van genieten! Ik kan niet wachten jullie allemaal weer te zien, hoe zwaar het afscheid me hier ook zal vallen.

Liefs,

Lotte

  • 31 Mei 2009 - 18:40

    Suzanne Steijn:

    Haha Lot, het klinkt toch wel spannend! Hoop dat alles goed gaat! Ik vind het leuk om elke keer je verhaaltjes te lezen maar vergeet elke keer wat achter te laten! Geniet nog van je laatste weken en tot snel!
    Kusjes Suzanne (+family)

  • 31 Mei 2009 - 18:44

    Kert:

    He lieve Lotte,

    Mooi om al je verhalen te lezen! Maat gaat hard joh, nog maar 6 weekjes! Geniet er nog van, is voorbij voordat je het weet!

    X

  • 31 Mei 2009 - 18:56

    Steef:

    hey lot wij missen je ook hoor maar geniet lekker de laatste 6 weken, en probeer zoveel mogelijk nog te zien. Gaat helemaal goedkomen denk ik zo :)

    dikke kus !! steef, lex en brent

  • 31 Mei 2009 - 19:25

    Tedje:

    Hey meissie

    nog maar zes weken daar, maar wel nog lekker kunnen genieten van je vakantie!!!
    Nog maar even stage inderdaad:)
    Hoe gaat het inmiddels met je??
    ik mis je wel hoor meid, lekker met je lachen!
    de cocktails en chickflicks wachten op je:)

    Liefs

  • 31 Mei 2009 - 20:02

    Daphne:

    Hoi Lot,
    Klinkt echt leuk allemaal. Nog maar 6 weken, dat ging snel!
    Hihi... de koekjes zou ik ook missen ;-)
    X Daf

  • 31 Mei 2009 - 20:21

    Nien En Kev:

    Dag lotje!
    Wat een leuke update weer!! Gek dat het bij jou zo koud is, terwijl het hier zo warm is!!
    Nog 6 weekjes en dan zie ik je weer :).
    Geniet nog even meid!
    Dikke kuss van ons!

  • 31 Mei 2009 - 20:21

    Joeri Rozenga:

    Hey Lotte, zat dus net even op waarbenjij.nu (had net de hyvesgadget toegevoegd) zag ik opeens jouw hoofd voorbijkomen bij de recent geplaatste berichten... toeval bestaat niet zullen we maar zeggen, maar volgens mij heb ik toen vanuit Ollanta bij jullie in de taxi achter in de kofferbak gelegen :-) Wat een verhaal was dat...... de touroperator is later die avond met 4 personen excuses komen maken en heeft alle onkosten vergoed. Eind goed al goed.
    groetjes
    Joeri

  • 31 Mei 2009 - 23:15

    Alexandra:

    He crimineeltje, dat gaat een paradijs voor je zijn als je straks in de zomer in Nederland komt!! Geniet nog van je laatste weken! Liefs

  • 01 Juni 2009 - 09:30

    Cilla:

    Hay Lot!

    Jeetje wat gaat dat snel. Geniet er nog wel lekker van! Voor je het weet zit je in Nederland en droom je weg bij je avonturen in Bolivia.
    Los daar van ben ik wel blij als je weer terug bent!

    X

  • 01 Juni 2009 - 21:15

    Anita:

    Lieve lot
    Hier is het inderdaad fantastisch weer, we hebben net een pittige fietstocht naar Wassenaar gemaakt,en dat sávonds om 8uur we waren 10 uur weer terug, en nog steeds lekker weer!!
    En jullie naar de Markt in La Paz ik zou zo even mee willen!! Maar als je terug bent gaan we samen heeeeeel saai op de Markt in Rijswijk bloemen kopen bij Daan ( ook leuk!! ) En Lot Sterkte voor Elsa morgen als ze tenminste geopereerd wordt! Zeg maar dat ik aan haar denk!!
    Lief, ik bel je weer snel!Kusssssssssss. Je Mams

  • 02 Juni 2009 - 06:57

    Papa:

    He leive dochter, kijk zeer uit naar je terugkomst en je ervaringen en verhalen. Hele dikke kus en ik zal donderdag niet op Wilders stemmen (was ik toch al nooit van plan maar dat terzijde) omdat hij tegen illegalen is. Hou van jou en tot over 6 weken. Heerlijk.

  • 02 Juni 2009 - 18:29

    Frank, Nanny En Kids:

    Hoi Lotte, wat fijn om te horen dat het zo goed met je gaat. Nog een paar weken daar genieten en dan weer hier genieten. Groeten

  • 03 Juni 2009 - 13:56

    Opa En Oma Hofstede:

    fijn weer wat van jou te lezen geniet nog even tenvolle want de tijd daar zit er al snel weer op we vinden het fijn je binnenkort weer te zien
    kus van ons uit brabant

  • 04 Juni 2009 - 10:30

    Evelien:

    Hey Lotte,

    In Nederland is er in het nieuws dat er Nederlanders vast worden gehouden in Bolivia...
    Gaat met jou alles wel goed?

    Groetjes,
    Evelien

  • 05 Juni 2009 - 17:40

    Ingrid + Kids:

    Hi Lot,

    Wat gaat het allemaal snel. Geweldig om al je verhalen te lezen en je foto's te zien. Zo reizen we een beetje met je mee. Aan alle reacties te zien wacht je thuis een warm welkom! Geniet nog de laatste paar weken en take care! Liefs,
    Ingrid

  • 11 Juni 2009 - 13:31

    Lotte:

    Hey lieve Lot,

    Weet je waar ik nou zin in heb als jij straks terug bent? En ijsje eten bij Talamini ;)

    Hoe gaat het babe?
    Zorg je dat je heel thuis komt? Heb namelijk onwijs veel zin om weer bij te kletsen!

    Geniet nog even van de allerlaatste weken. Het is zo weer voorbij!

    Liefs Lotte

  • 15 Juni 2009 - 21:14

    Josien:

    Hee Lot, wat maak je toch weer leuke en spannende dingen mee :D! Geniet er nog maar heel hard van de laatste 6 weekjes, want als je in Nederland bent is alles weer heel snel heel gewoon denk ik! Dikke kus

  • 17 Juni 2009 - 07:34

    Lotte:

    Hey lieve Lot,

    Het blijft wel stil daar aan de andere kant van de wereld. Gaat alles nog goed? Of ben je inmiddels veranderd in een ijspegeltje? Laat je gauw weer eens wat horen van wat je daar allemaal mee maakt. Iedereen wacht volgens mij weer op nieuwe verhalen!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Sucre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2009

Laatste foto's

14 Juli 2009

Mijn thuis komst

09 Juli 2009

Laatste berichtje vanuit Bolivia

28 Juni 2009

Lago Titicaca, Isla del Sol y Copacabana

26 Juni 2009

Oma Rosita
Lotte

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 38633

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 16 December 2014

Van Guatemala stad naar Rio de Janeiro

12 Februari 2009 - 13 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: