Van Guatemala stad naar San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Lotte Bosman - WaarBenJij.nu Van Guatemala stad naar San Jose - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Lotte Bosman - WaarBenJij.nu

Van Guatemala stad naar San Jose

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

05 Oktober 2014 | Costa Rica, San José

Lieve Allemaal!

Drie weken geleden vertrok ik met een vertraging van drie uur naar Housten om vanuit daar naar Guatemala te vliegen. Op Schiphol dronk ik nog een kop koffie met mijn uitzwaai committee, bestaande uit papa, mama, Marja, Henk en Alexandra, waarna ik in het vliegtuig naar Housten stapte.

Op het vliegveld van Housten leerde ik mijn reisgenoten voor de drie daarop volgende weken kennen. Het bleek een ongelooflijk leuke groep!

Ons eerste hotel lag in de Guatemalteekse stad Antigua. Een prachtige stad waar ik een stadswandeling maakte, het fantastische project Los Ninos bezocht (www.stichtinglosninos.nl) en waar vanuit we een prachtig uitzicht hadden op de vulkanen Agua, Fuego en Acatenango. In de hoop dat ik het goed zeg, dit waren de eerste vulkanen in een reeks van veeeeelen.

Vanuit Antigua reden we via de begraafplaats en markt van Chichicastenango naar het plaatsje Panajachel aan het kratermeer Lago Atitlan. Na een heftige boottocht en een lekkere lunch gingen we achterop een pick up San Pedro en San Juan door waarna we een wandeling door de bergen terug zouden maken. Nog maar net vertrokken begonnen het KEI hard te regenen, alles was zeiknat! Menig Lonely Planet en electronica kon hier niet goed tegen...

Op dag vier reden we via Santiago Atitlan naar Monterrico aan de stille oceaan, waar we in een prachtig hotel aan een zwart vulkanisch zand strand zaten. Na vijf prachtige dagen in Guatemala lag Honduras op ons te wachten!

In Honduras sliepen we in Copan waar ik zeer onder de indruk was van de Maya ruïnes en de rondleiding en het verhaal van Belg Geert over de armoede en corruptie in Honduras.

Na Honduras was El Salvador aan de beurt. We zaten wederom in een prachtig hotel waar we genoten van de stad Suchitoto, het adembenemende uitzicht vanuit het hotel, het zwembad, de waterval en een lief oud vrouwtje wat ons sigaren leerde rollen.

Na dik een week genieten braken twee lange dagen in de bus aan, op weg naar Nicaragua waar we aan de grens met twintig Nederlanders op rij een thermometer onder ons oksel kregen om uit te sluiten dat we Malaria, Dengue oid het land in zouden brengen.

In Nicaragua sliepen we in de drukke maar gezellige stad Leon waar ik het dak van de kathedraal op klom, het feest op het centrale plein bijwoonde en genoot van mijn ontbijt in de patio van de Frans-Nederlandse bakker Pan Y Paz. Vanuit Leon reden we via de actieve Masaya vulkaan, welke we beklommen hebben, en de Markt in Masaya naar Granada. Een sfeervol, liefelijk stadje.

Isla de Ometepe is een prachtig eiland wat gevormd wordt door twee vulkanen. Hier sliepen we twee nachten. Na aankomst hebben we een prachtige wandeling rond de lagune gemaakt waar we apen, vogels, vlinders en heel veel insecten zagen. De volgende dag hebben we een tour rond het eiland gedaan.

Het laatste land wat ik met Djoser aandeed was Costa Rica! In Costa Rica maakten we een prachtige wandeling in Rincon de la Vieja waar we velen prachtige 'geisers' en 'modderpotten' zagen. Via Liberia en Nicoya reden we naar Playa Samara waar ik schildpadden aan land zag komen om eieren te leggen, eieren uit zag komen en luierde aan het prachtige strand.

Gister brak mijn laatste dag met mijn ongelooflijk leuke reisgenoten van de afgelopen drie weken aan. We reden van Samara naar San Jose waar we een stadswandeling maakte en nog een laatste keer met zijn 21en aan tafel zaten! Wat een fantastische reis, enthousiaste reisbegeleider en lieve reisgenoten! Om drie uur vannacht zwaaide ik ze uit...

Vanmorgen ben ik op zoek gegaan naar een hostel, kocht ik schoenen in San Jose en luisterde ik onder het genot van een heerlijke cappuccino in het theater café naar het zondagochtend concert. Nu zit ik in mijn hostel met smart te wachten op Jens die ieder moment binnen kan lopen, ik kan niet wachten!

Liefs,

Lotte

  • 05 Oktober 2014 - 23:31

    Carlijn:

    Lieve Lotte. De tijd vliegt voorbij zo te lezen, want wat heb jij al drie ontzettend vette weken achter de rug. GENIET! Hou van jou! Je kleine nichtje.

  • 06 Oktober 2014 - 07:15

    Stefanie:

    Hey lot goed te lezen dat je het naar je zin hebt. Leuk je verhalen te lezen. Ga lekker verder genieten! En mooie verhalen schrijven natuurlijk. Liefs steef

  • 06 Oktober 2014 - 07:41

    Helma:

    Lieve Lotte,

    De foto's vertelden al dat je het erg naar je zin had.
    Maar nu weet ik het zeker.
    Geniet maar volop van al die mooie weken die nog komen.
    Veel liefs ook voor Jens,
    Helma

  • 06 Oktober 2014 - 08:36

    Bert En Gerda:

    Hoi Lotte,

    Heel leuk om je reisverslag te lezen. Wat fijn dat je de eerste weken zo hebt genoten, dit blijft altijd een fijne herrinnering in jou verdere leven. Dit kan niemand meer afpakken.
    Geniet verder van de reis blijf vooral schrijven!
    Liefs Bert en Gerda

  • 06 Oktober 2014 - 10:40

    Guy:

    Lot! Vet hoor geniet ervan! X

  • 06 Oktober 2014 - 14:01

    Lotte:

    Gaaf Lot.
    De eerste trip zit er al weer op. De tijd vliegt!
    Nu op naar het volgende avontuur met Jens.
    Geniet er van!

  • 06 Oktober 2014 - 14:45

    Sylke:

    Lieve Lot,
    WAUW! Wat klinkt het gaaf. Zit hier even jaloers te zijn achter m'n werklaptop...
    Blijf vooral lekker doorgaan met mooie dingen zien en genieten!!
    En als je dan nog tijd over hebt, blijf ik natuurlijk graag op de hoogte:)!

    Veel plezier bij het reizen samen met Jens!!

    Dikke kus.

  • 06 Oktober 2014 - 14:50

    Pascal:

    WOW... En dat in 3 weken! Veel plezier met Jens.

  • 06 Oktober 2014 - 23:35

    Eline:

    Hoi Lot,
    Leuk dat je een stuk geschreven hebt.
    Wat maak je een mooie reis!!

    Geniet!
    Xxx Eline

  • 07 Oktober 2014 - 14:06

    Ran:

    Hoi Lotje,

    Kan me helemaal vinden in je verslag. Mooi verwoord. Geniet van de rest van je vakantie

  • 07 Oktober 2014 - 21:37

    Miriam:

    Wow Lotte wat heb je al ontzettend veel meegemaakt en gezien!
    Wat leuk ook dat de reisgroep goed beviel. Daar moet je het altijd
    wel mee treffen!
    Ik ben benieuwd naar je volgende verslag.
    Heel veel plezier daar!
    X miriam

  • 07 Oktober 2014 - 22:03

    Helene Blomjous:

    Hoi lotte,
    Een mooi reisverslag en wat een ervaring! geniet van deze tijd en leuk dat ik dit alles kon lezen,
    veel liefs,
    Helene

  • 12 Oktober 2014 - 21:12

    Frans Van Erkel:

    Lieve Lotte,wat een rijkdom om zo te mogen genieten.Verslag met aandacht gelezen.Volg je vanaf heden.Groet en liefs van Frans van Erkel.

  • 12 Oktober 2014 - 21:22

    F.M.van Erkel:

    Lieve Lotte,wat een rijkdom om zo te mogen genieten.Verslag met aandacht gelezen,volg je vanaf heden.Groet en liefs van Frans van Erkel.

  • 12 Oktober 2014 - 21:40

    Frans Van Erkel:

    Lieve Lotte,wat een rijkdom om zo te mogen genieten.erslag met aandacht gelezen,volg je vanaf heden.iGroet en liefs van Frans van Erkel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, San José

Lotte

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 622
Totaal aantal bezoekers 38628

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 16 December 2014

Van Guatemala stad naar Rio de Janeiro

12 Februari 2009 - 13 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: