Patagonie - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Lotte Bosman - WaarBenJij.nu Patagonie - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Lotte Bosman - WaarBenJij.nu

Patagonie

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

03 December 2014 | Argentinië, Ushuaia

Lieve allemaal!

Na ongelooflijk genoten te hebben bij Elsa in La Paz, vertrokken Steef en ik na een emotioneel afscheid van Jens en Elsa, naar Chili. We hadden een vlucht van La Paz naar Santiago waar we midden in de nacht aan kwamen. Een lieve chauffeur bracht ons naar ons leuke hostel in het centrum van de stad. Na een kort nachtje besloten we een wijntour door de wijngaarden van Concha y Toro (van de welbekende wijnen van Casillero del Diablo) te doen. Niet geluncht en nog brak van de nacht voelden we de drie geproefde wijntjes wel ;)

De volgende dag vertrokken we met de bus naar Valparaiso, een leuke havenplaats met gekleurde huisjes en in de haven een enorm Nederlands schip uit Delfzijl.

Vanuit Valparaiso gingen we via Puerto Montt naar Bariloche in Argentinië, een ski-dorpje in een prachtig merengebied. Hier zaten we in een gezellig hostel op de tiende verdieping waarvandaan we een prachtig uitzicht hadden op het dorpje, het meer en de wit besneeuwde bergtoppen. We slenterden door het dorp, verlekkerde ons in de enorme chocoladewinkels en wandelden in het nationale park. 's Avonds gingen we heerlijk uit eten, kaasfondue en een fles wijn.

Met een nachtbus van Bariloche naar El Chalten reden we in tweeëntwintig uur naar de berg Fitz Roy waar we dezelfde dag nog een prachtige wandeling naar Laguna Capri maakten. Vanuit El Chalten gingen we naar El Calafate om de 35 km lange en 60 meter hoge Perito Moreno Gletsjer te bewonderen. Met een enorm gedonder braken er brokstukken ijs af die tientallen meters naar beneden het water in vielen. Heel indrukwekkend!

Vanuit El Calafate vertrokken we nogmaals naar Chili om in het wandel walhalla Torres del Paine een pittige wandeling van 23 km te maken waarbij we 500 m stegen binnen slechts enkele kilometers. Helaas was het bewolkt waardoor we de beroemde Torres niet mooi in het zicht kregen. Na deze vermoeiende wandeling konden we de volgende dag 'uitrusten' in de bus, op naar Ushuaia - Argentinië ofwel het einde van de wereld! Ushuaia is de meest zuidelijk gelegen stad van de wereld waardoor het 'het einde van de wereld' genoemd wordt.

Ushuaia is een leuke, toeristische, havenplaats, gelegen in een baai waarvandaan de boten naar Antarctica varen. Ook wij namen een zeilboot maar 'slechts' richting het vogeleiland, de zeeleeuwen en de vuurtoren! Het was een prachtige maar ijskoude trip!

Na alle kou in Patagonië zijn we inmiddels onderweg naar het warme Noorden. Nog twee weken volop genieten met nog veel moois in het verschiet om daarna uit te kijken naar mijn lieve familie en vrienden in Nederland!

Liefs,

Lotte

• 03 December 2014 - 22:17

Carlijn:

Nog even genieten lieve nicht! Voor je het weet ben je weer in dit koude kikkerlandje. HOU VAN JOU!

• 03 December 2014 - 22:47

Je Mams:

Wat moet ik hier nog op zeggen!! Waanzinnig wat maken jullie veel mee!!
    Het enige wat een btje overeenkomt hier is de kou!! Vanmiddag 6 zwarte Pieten geschminkt en 100 Lieve mensen blij gemaakt!! De Kerst komt eraan en daar gaan we met elkaar Mooie, Knusse dagen van maken!! Geniet nog maar!! Dikke Kussen je Mams

• 03 December 2014 - 23:18

Eline:

Lieve Lot,

Je reis klinkt echt gaaf!
    Geniet ervan!
    Xxx Eline

• 04 December 2014 - 08:18

Jan:

Wow Lotte - ben heel benieuwd naar je foto's - tot snel!

Jan

X

• 04 December 2014 - 19:53

Marloes:

Lotje!

Volgens mij vermaak jij je hartstikke goed daar aan de andere kant van de wereld.
    Geniet er nog van meid!!

Liefs xx Marloes