Lago Titicaca, Isla del Sol y Copacabana - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lotte Bosman - WaarBenJij.nu Lago Titicaca, Isla del Sol y Copacabana - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lotte Bosman - WaarBenJij.nu

Lago Titicaca, Isla del Sol y Copacabana

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

28 Juni 2009 | Bolivia, Sucre

Lieve Allemaal,

zaterdag 20 juni vertrokken Juul en ik al vroeg in de ochtend voor ons laatste tripje naar het Lago Titicaca. Na een busrit van 2 uurtjes kwamen we aan bij onze boot. En het was letterlijk onze boot want we bleken de enige op heel de boot te zijn! Na een heerlijk en uitgebreid ontbijt hebben we op het dek in het zonnetje gezeten en genoten van het prachtige uitzicht.

Aangekomen bij Isla del Sol (eiland van de zon) liepen we door prachtige tuinen richting de lama´s. Na wat geknuffeld te hebben (zonder spugen) werd ons door een mannetje in traditionele kleding uitgelegd hoe de beroemde rieten boten gemaakt worden en kregen we een stukje geschiedenis te horen.

Een prachtig museum gezien en een mooi ritueel mogen meemaken waar we vele gelukwensingen kregen. Even tot rust gekomen op een adembenemend punt waar we een broodje en fruitsalade kregen. Na de ´snack´ gehuld in traditionele kleding een stukje gevaren op zo´n wereldberoemde rieten boot. Zelfs een stukje mogen roeien maar dat was mij te vermoeiend, ik maak wel foto´s.

Tijdens de lunch bleken er twee Nieuw Zeelanders zich bij ons aan te sluiten. Daar ging ons privé jacht maar wat een leuke en lieve mensen.

Na de lunch met een roeiboot naar de andere kant van het eiland om terug te wandelen. Na een wandeling van 2 uur, met prachtig uitzicht, gedouched en wat gelezen.

Om 8 uur konden we aan tafel. Na een heerlijke maaltijd ging het licht uit en kwam de ober met een dienblad vol vuur waar onder ons toetje verscholen lag. Een pannenkoekje.

´s Avonds kwam een Aymara stam muziek maken en dansen.

De volgende dag naar Copacabana gevaren waar we naar een hele beroemde en prachtige kerk zijn geweest. Na kaarsjes voor Oma Rosita, Opa en Oma Ruijgrok en Pieter opgestoken te hebben reden we terug naar huis.

Een heerlijk laatste reisje hier in Bolivia.

Om jullie jaloers te maken heb ik nog wat mooie foto´s op internet gezet.

Liefs,

Lotte

• 28 Juni 2009 - 20:44

Monique:

haha heb de foto's nog niet gekeken maar ben ik dan eindelijk de eerste die reageert, duurt ff maar dan is t toch ns raak, lotje ik ga echt voor je terugkomt juliette aan je laten zien, X

• 29 Juni 2009 - 05:46

Lotte:

Hey lieverd,

Prachtige foto's! :D Dat ziet er allemaal echt goed uit. En ik moet zeggen die traditionele kledij staat je prachtig. Wat als je die nou eens aantrekt als je uit het vliegtuig komt ;)

Je verhalen klinken echt goed, ook al maak je ook wat verdrietige dingen mee. De wereld draait gewoon door he...

Lieve Lot, nog 15 dagen en dan ben je weer gezellig bij ons. Ga nu daarom nog maar extra genieten van Elsa, je vrienden en vriendinnen daar en vooral van Bolivia.

Tot snel, dikke kus Lot

• 29 Juni 2009 - 06:28

Tedje:

Hey meissie!!!!
    Wat een supertof avontuur heb je weer ondernomen:)
    Echt zo leuk om te lezen!!!
    Ik wil je wel sterkte wensen nu je de laatste 2 weken nog zonder omaatje moet doen!
    Ben benieuwd naar de dingen die je de komende periode daar nog gaat doen en meid lekker genieten he!!!
    Nu kan je nog even zonder alle hectiek van nederland dus geniet met volle teugen:D
    Dikke kus en tot snel;)

• 29 Juni 2009 - 07:00

Carlijn:

Lieve Lot!
    Je hebt nog twee weken om onwijs te genieten van alle mooie dingen die Bolivia rijk is. Ondanks de verdrietige gebeurtenis, weet ik dat jij nog twee mooie weken te gemoed gaat in Bolvia met Juliette en Elsa!
    Geniet ervan en laat het aftellen maar aan mij over!
    xxxx Carlijn

• 03 Juli 2009 - 16:38

Frank, Nanny En Kids:

Hoi Lotte, Sorry voor de late reactie, maar druk druk druk! Geniet nog lekker van je laatste dagen in Bolivia. We zien je snel weer terug in Nederland. Groetjes en tot snel.

• 06 Juli 2009 - 17:05

Steef:

lotje, nog een weekje!!!!!
    jihoe!!!

kus ons