136, concert en de Yungas - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lotte Bosman - WaarBenJij.nu 136, concert en de Yungas - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lotte Bosman - WaarBenJij.nu

136, concert en de Yungas

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

30 Maart 2009 | Bolivia, Sucre

Lieve Allemaal,

woensdag zijn we voor het eerst gaan kijken en werken op het project 136. 136 is een opvanghuis voor kinderen die niet thuis kunnen wonen. Het heeft veel indruk op me gemaakt. Ik vond het heel heftig om te zien. Iedereen is echter heel erg vriendelijk en zijn bijna overdreven blij met onze hulp van maar 4 uur per week. We kunnen zelf een beetje kijken wat we leuk vinden en daarom heb ik de eerste dag de aller jongste van 0 tot 3 vertroeteld en de fles gegeven. Iedere woensdagmiddag zullen wij op 136 een handje helpen.

Donderdag een druk programma. ´s Ochtends op CI gewerkt waarna we tussen de middag heerlijk gelunched hebben naast Lenny haar werk. Voor 2 euro heb je een vier gangen menu, en echt een over heerlijk 4 gangen menu. Het beste is namelijk om hier ´s middags warm te eten omdat je eten ´s avonds op de hoogte moeilijk verteerd. Na ´s middags weer op CI gewerkt te hebben zijn we ´s avonds heel schandalig weer uit eten geweest. Na het eten ben ik met Juul en Elsa naar een concert van het Orquesta Sinfonica Nacional geweest. Elsa haar neef speelt trombone in dit orkest. Ze speelde stukken van Shostakovich, Chopin en Tchaikovsky. Na het concert zijn we wat gaan drinken in Hostel Loki. De eigenaar van Loki is de vriend van ons stagebegeleidster en dus zochten we de Ierse gezelligheid op. Het was heel erg leuk!

Vrijdag ben ik na een lunch en overleg over CI bij Helen naar het Stadion gegaan waar ik af had gesproken met Juul en Lenny. Samen zijn we naar Coroico gegaan. Een plaatsje 2,5 uur rijden vanaf La Paz. Een plaats midden in de Yungas. Heel erg mooi, lekker weer en alweer heel erg genieten. In de Yungas is het lekker warm en barst het er van de koffie-, avocado-, banananenbomen en prachtige maar helaas ook erg enge beesten. We hadden in een leuk hostel een huisje voor ons drieeen met uizicht op de prachtige bergen en een mooi dal. Zaterdag zijn we lekker het dorpje in geweest en zondag hebben we de watervallen bezocht. Het was weer een heerlijk, mooi en relaxed weekend.

Foto´s kunnen jullie zien op; http://picasaweb.google.com/bosmanlotte/Bolivia#

Liefs,

Lotte!

  • 30 Maart 2009 - 20:06

    Nienke:

    Dag lotje,
    Wat een lekker weekendje heb je gehad! Het lijkt mij inderdaad ook zeer heftig bij 136. Maar geweldig dat jullie daar een handje helpen! En wat die enge beesten betreft.. HEEL HARD gillen en HEEL HARD rennen!
    Dikke zoen X.

  • 30 Maart 2009 - 21:06

    Lotte:

    Lieve Lot,

    Lijkt mij ook heftig om mee te maken. Denk er maar gewoon aan dat iedereen waarschijnlijk helemaal gek op je is en dat je werk daar onwijs gewaardeerd wordt! Uiteindelijk zul je ook aan deze 'gezichten' wennen.

    Succes met alles! En blijf genieten!

    Dikke kus

  • 31 Maart 2009 - 03:12

    Dotan:

    hey lievie,

    goed dat het project begonnen is.
    Vind het zo goed dat jullie die mensen helpen.
    Jij bent echt mijn held(in)!

    Gaaf ook zo een concert en de Ierse gezelligheid.

    Goed dat jullie contacten hebben.
    Ben blij dat het goed met je gaat.

    kijk uit naar je volgend berichtje!

    Succes en voorzichtig!

  • 31 Maart 2009 - 06:39

    Alexandra:

    Heee lot!! Wat een leuke berichten allemaal.. en nu is de stage dus echt begonnen? Zal inderdaad wel wennen zijn in die projecten, wat een enorme verschillen met onze cultuur!
    Hoop dat je het nog steeds heel erg naar je zin hebt! Hoor af en toe wat verhalen via je vader natuurlijk.. belde je laatst, maar je nam niet op en volgens mij belde ik je perongeluk midden in de nacht haha.. probeer het binnenkort nog wel een keertje..
    Geniet lekker veel!!!
    Dikke kus

  • 31 Maart 2009 - 06:46

    Cilla:

    Hay meis,

    Je maakt wel veel mee zo veel kilometers van NL vandaan! Geniet je wel nog steeds van alles?
    Wij hebben zondag gelukkig weer een overwinning binnen gehaald :).

    Succes met het project!

    X

  • 31 Maart 2009 - 08:30

    Lotte:

    Lot, je foto's zien er echt zoo gaaf uit! Maar vergeet je niet ook foto's van jezelf te maken?! Ik wil jou namelijk ook wel weer eens zien ;) Anders dan denk ik straks dat je gewoon in Belgie zit en foto's van internet plukt ;):P!

    Dikke kus

  • 31 Maart 2009 - 12:42

    Steef:

    hey meid wat ben je toch weer lekker aan het genieten, en je stage gaat ook helemaal goed komen als ik het zo lees!! enne ik geef lotte gelijk wil jou ook wel weer eens op een foto zien.

    dikke kus van ons
    Steef lex brent en "mini me"

  • 01 April 2009 - 08:46

    Monique,pien&juul:

    ola, klinkt weer helemaal niet verkeerd, volgens mij moet je daar af en toe wel n btje een buikgriepje hebben met al dat lunchen en dineren? :)

  • 02 April 2009 - 03:43

    Gerard:

    Ha lieve Lotte, jij en klassieke muziek, wat een onverwachte combinatie. Vond je het mooi? Fijn jouw enthousiasme te horen maar ook je idealen als het gaat om de kids daar. Ik hoop dat het jullie lukt iets voor hen te betekenen. Leuk om je weer even via de telefoon te spreken. Dikke kus en weet dat ik zeer van je hou. Veel plezier en succes daar.

    Papa

  • 03 April 2009 - 06:57

    Sylke:

    Begin langzaam steeds jaloerzer te worden;)! Klinkt egt supergaaf allemaal. En volgens mij past je stage helemaal bij jou! Alle heftige dingen die je ziet, moet je maar proberen op te vatten als een goede leerervaring! Probeer van alles te blijven genieten!

    Dikke X!

    Ps. Over 5,5 week kunnen we al naar elkaar zwaaien:D!

  • 06 April 2009 - 11:20

    Stefanie:

    Hey meis, zeker erg aan het genieten, mis wel wat verhalen hoor! hoop snel weer wat van je te horen en te lezen!

    liefs steef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Sucre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2009

Laatste foto's

14 Juli 2009

Mijn thuis komst

09 Juli 2009

Laatste berichtje vanuit Bolivia

28 Juni 2009

Lago Titicaca, Isla del Sol y Copacabana

26 Juni 2009

Oma Rosita
Lotte

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 38650

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 16 December 2014

Van Guatemala stad naar Rio de Janeiro

12 Februari 2009 - 13 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: