Ezels, voetbalwedstrijd, sushi en een citytour. - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lotte Bosman - WaarBenJij.nu Ezels, voetbalwedstrijd, sushi en een citytour. - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lotte Bosman - WaarBenJij.nu

Ezels, voetbalwedstrijd, sushi en een citytour.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

07 April 2009 | Bolivia, Sucre

Lieve Allemaal,

heb ik jullie al verteld over de mensen in zeebrapakken die het verkeer regelen? Het wordt zowaar nog mooier. Er bestaan ook ezels. Deze ezels komen om je heen dansen op het moment dat je een verkeersovertreding maakt. Het is echt hilarisch! Wat een land.

Woensdagochtend gingen we naar 136 zodat we ´s middags vrij waren en naar de voetbalwedstrijd Bolivia - Argentinie konden. Aangekomen op 136 liep ik naar mijn favouriete groep, de groep van 0 tot 3 jaar. Eenmaal binnen zag ik een heel klein pakketje op bed liggen. Het bleek een 5 dagen oud meisje te zijn, gewikkeld in doeken. Wat een kleintje en nu al alleen op de wereld. Het heeft me heel erg geraakt.

´s Middags was het dan zo ver en zaten we op de tribune van het stadion van La Paz te kijken naar de Bolivianen en Argentijnen. Van te voren ons erop ingesteld dat Bolivia weinig kans zou maken maar niets was minder waar. Bolivia won met 6-1. Wat een wedstrijd!

Vrijdag in de brandende zon zitten lezen en spannend als mijn boek was flink verbrand. ´s Middags uitgebreid geshopt en ´s avonds in een voor Boliviaanse begrippen super sjieke tent gegeten omdat Lenny sinds zondag in La Paz woont en niet meer bij ons in El Alto. Samen met Lenny, Juliet en Elsa was het heel erg gezellig en was het eten zooooooo ontzettend lekker! We begonnen met een kaasplankje met overheerlijke kaas. Daarna een salade met avocado en gamba´s. Als hoofdgerecht de lekkerste sushi ooit en toe chocoladetruffels. Wat een avond! Ik heb Elsa nog nooit zo zien genieten!

Zaterdag hebben we het plan voor ons stageproject CI gepresenteerd en iedereen was erg tevreden. ´s Avonds zijn we met 8 Nederlanders gaan eten bij Pannekuk en na heerlijk pannenkoeken gegeten te hebben zijn we uit gegaan.

Zondag verhuisde Lenny naar ´beneden´ en ben ik met Elsa en Juul een vreselijk touristische citytour gaan maken door Zona Sur, het rijke gedeelte van La Paz, en naar Valle de la Luna met prachtige staligmiten. Stiekem was het toch heel leuk, ondanks de grote rode dubbeldekkerbus. Hahaha!

Ik plaats snel weer foto´s!

Liefs,

Lotte!

  • 07 April 2009 - 15:41

    Stefanie:

    hey lieverd, goed weer van je te horen, wat een verhaal weer, en lekker eten ben jaloers!!
    kan begrijpen dat je brak bij het zien van een 5 dagen oud mensje die nu al alleen is, maar jou kennende kan het heel veel liefde geven.

    Meis geniet enne oja 18 april krijgen we hopelijk het geslacht te zien van mini me! ik sms je!

    dikke kus van ons alle 3 en mini me

  • 07 April 2009 - 15:50

    Helma:

    Lieve Lotte,

    Je bericht komt net binnen en je schrijft weer zo enthousiast, geweldig!
    Ik kan me voorstellen dat de komst van zo'n klein babietje je raakt. Knuffel het maar eens extra.
    Wat een goed contact hebben jullie onderling en met Elsa!
    Geniet maar van alle indrukken die je opdoet en houd ons maar goed op de hoogte! Liefs Helma

  • 07 April 2009 - 17:38

    Annelien:

    Hey Lot,

    Haha Ezels die om je heen dansen als een een overtreding maakt. Dat zouden ze hier eens moeten proberen hahaha.
    Goed te horen dat jullie zo genieten, blijf dat vooral doen!
    Ben wel benieuwd naar jullie plan voor het project! En het lijkt me inderdaad wel confronterend als je zo'n klein kindje zo alleen ziet liggen. Mijn hart zou dan ook breken.

    Veel suc6 met het project en veel plezier met alle andere belevenissen.

    Dikke knuffel!

  • 07 April 2009 - 19:55

    Hans En Zn Kippenhok:

    ola chica, hadden die argentijnen t te druk met de (poeder)lijnen:)?
    ahgossie dat kleine smurfje, neem maar mee, past r nog wel bij, als jij nog n keertje je adres geeft ga ik wat kleertjes opsturen, zijn al wat minder want kan ineens niets meer wegdoen, denk hormonen, weg nesteldrang opruimwoede helaas, maar aan zo;n smurfje denken doet me wel over de streep trekken! geniet!x

  • 07 April 2009 - 21:46

    Lotte:

    Lieve Lot,

    Jeeh, eindelijk weer een verhaal. Het blijft echt super leuk om te lezen wat jullie daar allemaal doen.

    Toen Bolivia speelde moest ik nog aan je denken en al helemaal dat ze ook nog wonnen. Dat zal wel gekkenhuis geweest zijn. Of kennen ze dat niet zoals in Nederland?

    Ik vind het echt super fijn voor je dat Elsa zo lief is. Als jullie haar niet hadden gehad... Wel vervelend dat Juul de hele tijd ziek is. Wens haar maar beterschap van mij.

    Geniet van al het moois!

    liefs, Lotte

  • 08 April 2009 - 02:43

    Remy:

    Hoi hoi,

    Leuk om weer eens wat over je avonturen te kunnen lezen. Ik zit nu zelf aan de hele andere kant van de wereld nl. in Kuala Lumpur. Wat je hier allemaal ziet is ook echt bijzonder. Helaas vlieg ik vanaaf al weer terug en heb jij nog even te gaan.

    groetjes en X

    Remy

  • 08 April 2009 - 08:22

    Anneke Bosman:

    Ha grote lieve schat. Het is niet alleen heerlijk om van onze favoriete nicht te horen dat het haar goed gaat en haar avonturen te kunnen volgen, op deze mnaier leren we ook allemaa heel veel over een land ver weg en dat ons heel vreemd lijkt maar door jouw kleurrijke verhalen helemaal tot leven komt. Heerlijk om je te volgen. Met Lars, Thomas en mij alles goed, genieten enorm van ons huis met dat mooie uitzicht op die lange mooie lente-avonden. Warme omhelzing van ons, Lot! A

  • 08 April 2009 - 09:11

    Cilla:

    Hay meis,

    Dansende ezels klinkt inderdaad hilarisch! Heb je daar ook foto's van gemaakt? :)
    Tof trouwens dat je naar de voetbalwedstrijd bent gegaan!

    We missen je wel hoor hier in dit kikkerlandje, maar de tijd gaat gelukkig heel erg snel!

    X

  • 08 April 2009 - 11:51

    Kirsten:

    Hey Lotte,

    Deze twee maanden zijn omgevlogen, je bent al bijna op de helft! En er zijn inmiddels hier 2 baby's bij die liggen te wachten totdat jij ze komt vertroetelen!

    Gaaf dat je naar het voetbal bent geweest, Pluisje nog zien flippen langs de lijn?

    Dikke kus, ook van Joris


  • 09 April 2009 - 05:01

    Marja:

    Hoi Lotte, Wat een leuke verhalen schrijf je weer! Heb echt het gevoel dat ik af en toe een stukje Bolivia zie. Indrukwekkend van dat baby'tje. Helaas krijgt niet iedereen een warm onthaal op deze wereld.
    Ik zal Gerard zo je verhaal vertellen. Hij loopt op dit moment door Napier om de Art Deco gebouwen te bekijken! Bijzonder om op zo'n afstand van jou te zitten en toch dichterbij dan wanneer je in Nederland zou zijn! Veel plezier weer en dikke kus!!

  • 09 April 2009 - 11:55

    Robert Zalme:

    Dat was vast niet het team onder leiding van Maradonna ;)

  • 10 April 2009 - 10:40

    Saskia:

    Hallo Lotte,

    wij genieten van je verhalen!
    Veel succes met je stage.
    Hans ,Saskia en de kids

  • 13 April 2009 - 16:56

    Lisette:

    Hey girl!!!

    wat supergrappig dat er ezels om je heen komen dansen als je een overtreding maakt!!!
    en ja hoor, eerst krijg je het voor elkaar in bolivia een thermen te vinden om ons even giga jaloers te maken, nu maak je het gewoon nog bonter... je hebt gewoon sushi gegeten, meid ik benijd je!!!;)
    ben je nog lekker aan het genieten meid??
    Ik mis je wel hoor hier in nederland, zeker nu het mooie weer een btj opkomt, zou een terrasje met je pakken toch wel erg gezellie zijn:)
    Hoe staat het daar met de nederlandse mannen die lief zijn op de projecten, heb jij al een leuk 'project' gevonden???
    Genieten meis en mis je!!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Sucre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2009

Laatste foto's

14 Juli 2009

Mijn thuis komst

09 Juli 2009

Laatste berichtje vanuit Bolivia

28 Juni 2009

Lago Titicaca, Isla del Sol y Copacabana

26 Juni 2009

Oma Rosita
Lotte

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 38648

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 16 December 2014

Van Guatemala stad naar Rio de Janeiro

12 Februari 2009 - 13 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: