Veilig aangekomen - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lotte Bosman - WaarBenJij.nu Veilig aangekomen - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lotte Bosman - WaarBenJij.nu

Veilig aangekomen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

14 Februari 2009 | Bolivia, Sucre

Lieve Allemaal,

donderdagochtend om 4uur ging de wekker. Mijn grote avontuur ging nu dan echt beginnen. Om half 5 zat ik in de auto gevolgd door mijn afscheidscomité bestaande uit mijn papa en mama, broertjes, Marja, Lotte, Carlijn en Jessica! Na een kop koffie van jawel de Burger King een dikke knuffel van iedereen en wat traantjes gingen Juliette en ik de douane door.

De vlucht naar Heatrow verliep goed. Behalve dan dat we netjes om kwart over 7 in het vliegtuig zaten (we zouden 07.25 vertrekken) en pas een uur later de lucht in gingen. Het vliegtuig moest namenlijk ijsvrij gemaakt worden. En nee dat doen ze niet met een ladder en krabber maar met een bepaalde vloeistof die door een soort brandweer over het vliegtuig werd gespoten. Gelukkig haalde we ons vlucht op Heatrow naar Miami prima. Op Miami aangekomen moesten we na 3 fingerprints een foto en flinke ondervraging 9 uur wachten en dat is lang op een vliegveld waar niets maar dan ook helemaal niets te beleven valt. Dus hebben we heerlijk buiten op een bankje in het zonnetje gezeten met 27 graden. Het wachten waa heel vermoeiend gezien het feit wij om 4 uur waren opgestaan en het inmiddels Nederlandse tijd al bijna vrijdagochtend was. De vlucht van Miami naar La Paz hebben we dan ook alleen maar geslapen.

In La Paz stond Jasper van Bureau Connectie Bolivia ons al op te wachten en bracht ons naar ons gast gezin. We zitten in een voorstad van La Paz genaamd El Alto en is het meest armoedig. Het huis van ons gast gezin is dat totaal niet. We wonen de komende 5 maanden bij Elsa en haar moeder. Elsa is een jaartje of 60 en oma al 97. Het zijn beide schatten en Elsa zorgt heel goed voor ons. Juliette en ik hebben beide een eigen kamer. Juliette heeft een tv op haar kamer en ik een tweepersoons bed. Ja ja ;)

Aangekomen bij Elsa kregen we pannenkoeken en Coca thee. Na even gekletst te hebben en geslapen te hebben kwam Jasper ons weer halen en zijn we naar La Paz gegaan om te pinnen en een mobieltje te kopen. Bij de pinautomaten staat beveiliging zodat je veilig kunt pinnen en voor een mobieltje met oplader, beltegoed en simkaart betaalde ik nog geen 25 euro. La Paz is een geweldige stad. Heel druk, het verkeer is een chaos en overal Bolivianen die kleine winkeltjes hebben of op straat verkopen.

Vandaag zijn we met Elsa naar een supermarktje en markt geweest om boodschappen te doen. Ook hier betaalde we weer geen drol voor. Na de markt zijn we opzoek gegaan naar een Internetcafe met Skype en jawel twee straten van ons huis vadaan voor 20 eurocent per uur een prettig Interbetcafe gevonden.

Van de hoogte heb ik nauwelijks last. Ik heb tintelende vingers, ben als ik te veel doe of moe ben snel duizelig en verlies mijn coordinatie een beetje. Verder gaat het heel erg goed.

Gister was het heerlijk warm. Ik denk rond de 25 graden. Vandaag winterjas aan want het is koud en hagelt. Het weer wisselt dus enorm. Thuis is het ijskoud want Elsa heeft geen verwarming en van isolatie hebben ze nog nooit gehoord.

Ik beloof dat de volgende keren mijn verhalen korter zullen zijn. Hahaha!

Liefs,

Lotte

  • 14 Februari 2009 - 17:29

    Carlijn:

    Joepie, je bent er! :D
    Nou ik wacht in spanning op je foto's van de eerste lekkere Boliviaan die je hebt gespot.

    HOU VAN JOU!

    xx

  • 14 Februari 2009 - 17:37

    Marja:

    Heel leuk Lotte, om zo de eerste berichten te horen (had natuurlijk al wat gehoord via jouw msn met de jongens). Wat een reis: 9 uur wachten op een vliegveld lijkt me inderdaad superlang. Leuk dat het je bij Elsa zo goed bevalt. Heel veel plezier, dikke kus!

  • 14 Februari 2009 - 18:16

    Maarten:

    Klinkt goed. Wat relaxt dat je geen last van de hoogte hebt!
    Succes met je eerste les maandag,
    xx

    Maarten

  • 14 Februari 2009 - 19:02

    Sanne:

    Haai Lot, kan nie wachten om foto's te zien. Echt goed om te horen dat je goed ben aangekomen, ik heb aan je gedacht!!!

    Groetjes Sanne

  • 14 Februari 2009 - 19:13

    Annelien:

    Hey Lot,

    Goed te horen dat jullie veilig aangekomen zijn!
    Ook fijn dat jullie gastmoeder nu al zo goed voor jullie zorgt.

    Geniet, geniet, geniet!!!

    Dikke knuffel

  • 14 Februari 2009 - 19:22

    Mam V. Juliëtte:

    Hoi Lotte, wil ook even een berichtje op jouw site achterlaten.Goede berichten.
    Jij ook succes met je spaans.
    Gr. van Hannie en Henk

  • 14 Februari 2009 - 21:00

    Gerard:

    Ha Lief, fijn van de reis. Leuk om vanmiddag zl met jou te msn'en, voor mij voor het eerst van mijn leven. Geniet ervan en ik ben zeer benieuwd naar jouw verder verhalen. Innige ksu.

  • 14 Februari 2009 - 22:03

    Ria:

    Fijn om te horen dat je goed bent aan gekomen.En wat heerlijk een twee persoons bed hihi

    Dikke kus

  • 14 Februari 2009 - 22:40

    Roel:

    Ik zie dat het nu echht begonnen is. Veel plezier, daaro en wees voorzichtig.

    Liefs van Roel

  • 15 Februari 2009 - 00:46

    Alexandra:

    Jeeej eindelijk ben je er dan Lot!!
    En de eerste berichten klinken goed!! Hoop dat je heeel erg gaat genieten (ben je vast al volop aan het doen!) en succes met je Spaans! Kan je nu al wel een beetje communiceren met Elsa en haar moeder?
    Veel plezier lieverd!
    PS Je verhalen hoeven helemaal niet korter!!!!!

  • 15 Februari 2009 - 08:18

    Petra:

    Hoi Lot,

    Goed om te horen dat je goed ben aangekomen.

    Nou geniet van je reis en ik hoop dat je veel goeds voor hen kan betekenen.

    Maar ons maar lekker jaloers van alle mooie dingen die jullie gaan mee maken.

    Groetjes Petra

  • 15 Februari 2009 - 12:38

    Cilla:

    Hoi Lot!

    Mooi dat je veilig bent aangekomen. Zo te lezen ga je het helemaal naar je zin hebben! Heel veel plezier meis!

    X

  • 15 Februari 2009 - 12:54

    Frank, Nanny En Kids:

    Hoi Lotte, Goed om te horen dat ook jij veilig bent aangekomen. Het grote avontuur gaat inderdaad beginnen. We zijn heel erg benieuwd naar je verhalen.
    Liefs van ons

  • 15 Februari 2009 - 15:38

    Robert Zalmé:

    Ga er heeeeeeel erg van genieten!

  • 15 Februari 2009 - 17:36

    Tessa:

    Wat fijn dat je reis goed is gegaan! Spannend zeg. Ik ben benieuwd hoe de rest van je avonturen er uit komen te zien en natuurlijk naar je foto's. Ik heb je helaas niet meer live heel veel plezier kunnen wensen, dus bij deze! Maar ik geloof dat dat helemaal goed gaat komen. Geniet er van meis!

    Heel veel liefs Tessa

  • 15 Februari 2009 - 19:47

    Monique:

    ha lotje, goed verhaal, dat er maar heel veel mogen volgen, leuk om te volgen, geniet met volle teugen meis, dit vergeet je nooit meer! dikke knuffel van eline, die tegenwoordig doornroosje heet, tja dat heb je als je je verjaardag viert in eurodisney met alle prinsessen, zal je n foto mailen van ons verwende wijffie! dikke kus

  • 16 Februari 2009 - 06:15

    Kirsten:

    Ik ben jaloers en wil ruilen!

    Geniet ervan..

  • 16 Februari 2009 - 07:59

    Gerard:

    Ha Lotte, wat leuk om je gisteren te horen. Zoals gezegd belde ik je via Bel Bazaar. Het kost volgens de mevrouw die doorverbond 8 eurocent per minuut en ik vond de de verbinding redelijk. Leuk om jou zo even te horen. Het nummer is eerst 0900 0821. Je hoort dan een mevrouw die zegt het nummer te draaien en af te sluiten met een hekje. Je moet,als je mobiel belt, in ieder geval daarna niet gebruik maken van het telelfoontje op je eigen toestel,want dan bel je rechtstreeks via jouw eigen provider en dat is nu net niet de bedoeling. Dan dus jou nummer (0059170117596 en afsluiten met hekje. Wachten en je hoort - als je geluk hebt - vanzelf.. Met Lotte. Dikke kus en veel plezier met je eerste spaanse les op Boliviaanse bodem. Innige kus.

  • 16 Februari 2009 - 09:53

    Yvon:

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen!! En die volgende verhalen hoeven niet korter te zijn hoor :D
    Geniet er van en een dikke kussss!! Yvon

  • 16 Februari 2009 - 15:29

    Milou:

    Hi lieve Lot! Wat goed om te horen dat je daar lekker zit! Wl wr jammer van die kou, maaaar een goed excuus om lekkere truien aan te schaffen voor een prikkie! Succes! lfs

  • 16 Februari 2009 - 17:30

    Opa En Oma Hofstede :

    wat leuk Lotte zo gauw al iets van jou te vernemen.
    ik moet wel uitleg hebben over die hoogte waar je het over hebt.
    lieve lotte wij wensen jou een heel fijne tijd daar .en tot het volgende bericht maar weer

  • 16 Februari 2009 - 19:08

    Tanja:

    Heeee Lott,
    Wat fijn te horen dat je goed bent aangekomen.... heel veel plezier.
    X Tan

  • 17 Februari 2009 - 08:44

    Lotte:

    Lieve Lot,
    Wat klinkt dat allemaal geweldig zeg...
    Je bent al bijna een week weg en al goed geintegreerd hoor ik ;)
    Ben je al begonnen met je spaanse lessen? En lukt dat een beetje?
    Kan je communiceren met je gastgezin?

    Dikke zoen, Lotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Sucre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2009

Laatste foto's

14 Juli 2009

Mijn thuis komst

09 Juli 2009

Laatste berichtje vanuit Bolivia

28 Juni 2009

Lago Titicaca, Isla del Sol y Copacabana

26 Juni 2009

Oma Rosita
Lotte

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 38737

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 16 December 2014

Van Guatemala stad naar Rio de Janeiro

12 Februari 2009 - 13 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: