Pez del Hombre del Bosque - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lotte Bosman - WaarBenJij.nu Pez del Hombre del Bosque - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lotte Bosman - WaarBenJij.nu

Pez del Hombre del Bosque

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

19 Februari 2009 | Bolivia, Sucre

Lieve Allemaal!

Ten eerste wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie lieve berichtjes. Het is zo fijn om al jullie berichtjes te lezen. Echt super!

Ik zal jullie wat vertellen over La Paz, El Alto en wat ik allemaal uit spook. Zoals jullie hebben kunnen lezen wonen wij bij Elsa. Elsa woont in Satelite een wijk in El Alto. El Alto ligt op 4000 meter hoogte en daarom kan het zo zijn dat je last krijgt van hoogteziekte. Dit door de ijle lucht. La Paz is de grootste stad van Bolivia. De stad waarin wij Spaanse lessen volgen en waar wij gaan werken. In Bolivia wonen 8 miljoen mensen waarvan 2 miljoen in La Paz. La Paz ligt in een dal, op 3600 meter hoogte.

Iedere ochtend nemen wij een trufi (een taxi die steeds dezelfde route rijdt) naar ´beneden´ La Paz. Het uitzicht is dan werkelijk adem benemend! Als je niet tegen een wolk aan kijkt. Hahahaha! Deze rit duurt ongeveer een half uurtje. In het centrum pakken we dan een minibusje naar bijvoorbeeld ons Spaanse les. We hebben 5 dagen in de week een maand lang ´s ochtends van half 10 tot half 1 Spaans. Eerst 1,5 uur van Erick en daarna 1,5 uur van Alvaro. De lessen zijn heel erg leuk en heel leerzaam. Ook kunnen we in die drie uur super veel doen omdat Juliet en ik met zijn tweeen les hebben en niet in een grote groep.

Toen ik mij voorstelde aan Alvaro keek hij heel moeilijk dus ik probeerde uit te leggen dat Lotte Bosman een Nederlandse naam is en dat Lotte een vis is pez en dat Bosman een man hombre van het bos bosque is. Vanaf dat moment heet ik Pez del Hombre del Bosque. Hahahahaha!

De afgelopen dagen hebben we heel erg veel gedaan. Iedere ochtend hebben we Spaans en iedere middag doen we iets leuks. Zo hebben we een introductiecursus gehad over de feesten en religies in Bolivia en zijn we ´s avonds uit eten geweest met Helen van Bureau Connectie Bolivia en twee andere vrijwilligers Roxanne en Valentino. We hebben bij Sol y Luna gegeten. Een tent waar we zeker vaker gaan komen want het is er erg gezellig en het heeft een Nederlandse eigenaar. Ze verkopen er hutspot, appelkruimeltaart, broodjes kroket, gehaktballen en draaien er Nederlandse muziek. Hahaha! Ook zijn we met Jasper van Bureau Connectie Bolivia en Valentino naar de begraafplaats van La Paz geweest (dit hebben jullie op de foto´s kunnen zien).

Verder maken we huiswerk voor Spaans, laat Elsa ons de winkeltjes zien waar we het beste kunnen kopen, kijken we via onze tv (kabel) Grey´s Anatomy, leuke films, kopen we voor 40 cent een dvd. Er is altijd wel wat leuks te beleven! Daarbij hebben Juul en ik ook een avond heerlijk over de Prado (de hoofdstraat) geslenterd en hebben we veel leuke dingen ontdekt die we nog willen doen. Naar de bios, lunchen bij een overheerlijke lunchroom, ijs eten bij Bits & Cream en naar de sauna.

Dan tot slot nog wat dingetjes die in een week tijd al heel normaal voor ons zijn;
- Oma die non stop geluid maakt.
- De kou, we hebben geen verwarming.
- De electrische douche die of te koud of te heet is.
- Mensen verkeeld in zeebra pakken die het verkeer regelen.
- De vele straathonden.
- Het geluid van beveiliging die ´s nachts naar elkaar fluit.
- De bizar lage prijzen.
- Het verkeer wat een chaos is, er zijn hier geen regels. De rotonde de verkeerde kant op nemen, inhalen in een bocht, constant toeteren, door rood rijden het is hier allemaal heel gewoon.

Pas een weekje weg en nu al het idee dat het ´onze´ stad is!

Liefs,

Lotte

  • 19 Februari 2009 - 16:27

    Carlijn:

    Als het maar niet je thuis wordt! ;)
    Bij welk seizoen van Grey's zijn jullie?? :P
    Morgen ga ik lekker naar Londen. Gister weer even ons tripje naar Londen bekeken. Wat was dat een mooie tijd. :D

    Geniet van 'jullie' stad!
    xxxx

  • 19 Februari 2009 - 16:37

    Steef:

    hey lieve lot wat een verhalen zeg, wat leuk! ben jaloers.
    goed te horen dat je naar je zin heb. wat voor dvds kun je daar allemaal kopen? en al kledingwinkeltjes gezien? wat hun laatste mode is?

    liefs steef

  • 19 Februari 2009 - 16:39

    Anita:

    Lieve Lot, ik wordt altijd zo vrolijk van jou verhalen het klinkt allemaal Super!!!
    Wat een indrukken en dat na een week!!
    Morgen lekker carnaval vieren ook weer iets Speciaals!!
    Ik ga proberen je medicijnen zo snel mogelijk op te sturen.
    Leuk hé al die reacties van je Fans.
    Ik print af en toe wat verhalen voor Opa en Oma vinden ze errug leuk.
    Kus Mama

  • 19 Februari 2009 - 16:42

    Monique:

    ha lotje, klinkt helemaal goed, alhoewel kou brrrr, hier niet veel beter dus ach, beter daar dan hier toch?! eline zegt dat ze je mist maar gelukkig is er nog een lotte op de hockey hihi, tut, jij dikke kussen van ons

  • 19 Februari 2009 - 16:54

    Nienke:

    Lot vanaf nu aan noem ik je Pez, ok!!? Vind het een leuke naam.. Heerlijk om je verhalen te lezen en te horen dat alles goed met je gaat :-D! Doe wel voorzichtig he.. Ik blijf je in de gaten houden!!

    DIKKE ZOEN! X

  • 19 Februari 2009 - 17:07

    Lieke:

    Gaaf Lot!
    Meer verhalen, meer!;)

    Hier gaat het ook allemaal goed. Groetjes van mijn papa en mama:)

    Dikke Kusss!

  • 19 Februari 2009 - 17:28

    Lotte:

    Dat is gemeen, reageer ik als eerste, wordt het niet gepost!

    Het klinkt allemaal geweldig Lot, en geniet nog maar voordat al het bizarre normaal wordt!

    Adios y un beso!

    lotte

  • 19 Februari 2009 - 17:28

    Timo:

    Ola Pez del Hombre del Bosque.

    gaaf dit allemaal te lezen! klinkt super allemaal, was een beetje bang dat je je daar dood ging vervelen 5 maanden lang maar dat is zeker niet het geval zo te horen! hier gaat alles ze gangetje dalijk voetbal kijken en uit. heerlijk vakantie we bellen!

    chua! kusje il hombre

  • 19 Februari 2009 - 17:33

    Jurry:

    Hey Pez del Hombre del Bosque!

    Super gaaf om je verhalen te lezen!! Stoppen ze daar ook voor trams die er niet aan komen?:D
    Hopelijk blijven de berichten komen.

    Dikke kus,
    Jurry

  • 19 Februari 2009 - 19:59

    Yvon:

    Hee Pezzz! :D Wat fijn om te lezen dat je het nu al als 'thuis' ervaart! Hopelijk heb je niet al te veel heimwee?! Hoe gaan je spaanse lessen? Wat een heerlijk spaanse naam heb je gekregen :D Hopelijk gaat alles goed met je!! Hele leuke verhalen schrijf je, ben benieuwd naar de volgende!!..

    KUSJEEEES Yvon

  • 20 Februari 2009 - 02:51

    Alexandra En Marja:

    Hee Pez!
    Leuke verhalen van jou, echt een andere wereld! Dikke kus uit een warm en regenachtig Auckland!

  • 20 Februari 2009 - 06:21

    Sylke:

    Hej meis, zo te lezen heb je het dus gewoon helemaal naar je zin! Super! Ik wist trouwens helemaal niet dat Lotte een vis is, haha;)! Heb ik dus weer wat geleerd!

    Pas goed op jezelf meisje!

    Dikke kus voor jou!

    Ps. Al leuke Bolivianen ontmoet;)??

  • 20 Februari 2009 - 06:32

    Kirsten:

    Tja, en wij hier maar weer over het bevroren veld hobbelen met dezelfde frustraties als altijd ;)

    Alaaf!

  • 20 Februari 2009 - 07:20

    Robert Zalmé:

    Geen fiets dus... ;)

  • 20 Februari 2009 - 07:40

    Judith Pieters:

    heel veel plezier daar (met je hutspot)
    veel liefs uit nieuw zeeland
    dikke kus

  • 20 Februari 2009 - 07:43

    Cilla:

    Hoi Lot!!

    Mooi dat je het helemaal naar je zin hebt! Ook grappig dat jullie Greys kunnen kijken en een DVD voor nop kopen :).
    We zijn hier weer begonnen met de trainingen. Wel raar zonder jou.

    Succes met jullie lessen!

    X

  • 20 Februari 2009 - 08:42

    Ria:

    En smaakt het net zo lekker als hier dat alles , wat wel heerlijk is dat zijn jou verhalen.We smullen.
    Dikke Kus

  • 20 Februari 2009 - 13:40

    Frank, Nanny En Kids:

    Hoi Lotte, Het is voor ons niet voor te stellen hoe het daar is. Het is echt een ervaring voor het leven. Geweldig. Heb vandaag ook de mail van Marja gelezen. Wij zijn in gedachten bij jullie en volgen jullie als het kan op de voet. groeten en liefs

  • 20 Februari 2009 - 16:13

    Esmeralda:

    Leuk om te lezen, die Hollanders zitten ook overal! Super dat je het al zo snel zo naar je zin hebt.
    Nog groeten van Sylvie en Evelien, hadden je niet meer gezien!

  • 20 Februari 2009 - 20:02

    Gerard:

    Ha lieve, grote dochter. Wat ben ik trots op je als ik jouw verhalen lees uit Bolivia. Zoals je weet ben ik zelf nooit veel verder gekomen dan Amsterdam en dan voor mijn werk. Geniet ervan en ik wil je graag weer even horen. Bel je zodra je terug bent van de carnaval. Heel veel plezier en dikke kus. Hvj.

  • 21 Februari 2009 - 10:13

    Daphne:

    Hi Lot,
    Echt leuk om al je verhalen te lezen en je foto's te bekijken.
    Is t nog koud daar? Of wisselt het erg? Ben net terug van wintersport, was echt super; koud en zon tegelijk :D
    X

  • 21 Februari 2009 - 10:27

    Lotte:

    Hey lieverd,

    Hoe was de carnaval?
    Wat voor spannende dingen heb je meegemaakt?!

    Liefs

  • 21 Februari 2009 - 19:20

    Opa En Oma:

    Lieve Lotte, wij zijn op zaterdagv=avond bij jouw vader om jouw foto,s en verhalen te zien een te lezen. OPa moet nog een beetje wennen aan ons nieuwe huis, maar mij bevalt eht al goed. Leuk om jouw geode berichten te lezen. Wij hebben respekt dat jij op deze maniet jouw stage in Bolivia doet. Wij wensen je alle goeds, mooie herinneringen en heel veel leifs van opa en oma. Graag weer toto horens. Veel liefs, dikke kus en tot horens.

  • 21 Februari 2009 - 21:40

    Annelies:

    hola Lotte, Que tal? que pasa en La Paz? Meer weet ik niet meer. Ik wilde je al eerder een SMS sturen,maar dit is veel leuker.Het is prettig te horen dat het goed gaat met je. Gaat het goed met je Spaans ik ben jaloers want dit is toch wel de beste manier om het te leren. Wij hebben nu vakantie en ik ga morgen naar Fuertaventura dus dan kan ik ook weer even genieten van mijn Spaans.
    Het ga je goed en ik laat af en toe wat van mij horen. Dikke kus Annelies.(ook van Loek)

  • 23 Februari 2009 - 06:32

    Steef:

    hey lot had je nog een sms gestuurd alleen naar je nl nummer wete niet of je die ontvangt?
    afijn everythings ok.

    hoop snel weer wat verhalen van je te lezen.

    dikke kus steef

  • 25 Februari 2009 - 08:16

    Lotte:

    Lieve Lot,
    Waar hang je uit?! Iedereen wacht met smart op je verhalen van het carnaval. Ik begin nu toch te denken dat het iets te leuk was ;)

    Ik mis je!

    Liefs

  • 25 Februari 2009 - 12:37

    Anita:

    Lot heeft gelijk waar ben je.NU??
    Het lukt niet met de tel.verbinding, ik blijf het proberen jouw tijd ong.6uur. Ik ben heeeel benieuwd naar je Carnaval verhalen!!
    En foto's!!
    Kan jij aangeven hoelaat jij meestal online bent??
    Kus van heeeel veeeel mensen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Sucre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2009

Laatste foto's

14 Juli 2009

Mijn thuis komst

09 Juli 2009

Laatste berichtje vanuit Bolivia

28 Juni 2009

Lago Titicaca, Isla del Sol y Copacabana

26 Juni 2009

Oma Rosita
Lotte

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 38739

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 16 December 2014

Van Guatemala stad naar Rio de Janeiro

12 Februari 2009 - 13 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: