Afgelopen week - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lotte Bosman - WaarBenJij.nu Afgelopen week - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Lotte Bosman - WaarBenJij.nu

Afgelopen week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lotte

05 Maart 2009 | Bolivia, Sucre

Lieve Allemaal,

de laatste dagen rustig aan gedaan maar toch veel gezien. Iedere ochtend gaan we trouw naar Spaans en daarna lekker de hele middag vrij. Met de Spaanse lessen gaat het goed. Het verstaan gaat prima alleen het spreken is nog lastig. Ook kost het heel erg veel energie Spaans te horen, Engels te spreken en Nederlands te denken. De vele indrukken maken dat ik aan het eind van de dag uitgeteld ben.

Maar daar door doen we zeker niet minder. Zo hebben we vrijdag na Spaans heerlijk gelunched, geshopt en naar de film geweest. We hebben Benjamin Button gezien. Super mooie film! Voor 3,50 zaten we met wat lekkers een prachtige film te kijken. De film was Engels gesproken en Spaans ondertiteld dus goed te volgen. Ook zijn we naar het postkantoor geweest wat voor ons een hele beleving was. Het is enorm groot. In het postkantoor hebben ze allemaal winkeltjes met kaarten. Ze verkopen er postzegels en hebben grote borden hangen met welke post wanneer naar wel werelddeel vertrekt. Ook hebben ze velen loketten.

Zaterdag hebben Juul en ik heerlijk een stuk gewandeld. Echt leuk omdat je zo heel erg veel van de omgeving en de mensen ziet, een beetje jammer alleen dat het keihard begon te regen en we verzopen thuis kamen. We hadden ons nog niet omgekleed of we kregen een telefoontje dat een meisje uit Nederland een weekje bij ons zou komen wonen en of wij haar in La Paz wilde ophalen. Maar natuurlijk wilde we dat dus wij in de trufi opweg naar ´beneden´. Daar ontmoeten we Lenny. Een onwijs leuke meid uit Gemert. Ze studeerd Culturele Antropologie in Utrecht (ja ja Lot) en gaat stage lopen bij de Nederlandse ambassade in La Paz. Toen we thuis kwamen en Lenny aan Elsa voorstelde werden we naar de keuken geduwd waar een stapel overheerlijke pannenkoeken op ons stond te wachten. De rest van de avond hebben we aan de keukentafel met een kop cocathee zitten kletsen.

Heb ik jullie al verteld over de supermarkt? Volgens mij niet! Na twee weken van droog brood en thee vonden we een supermarkt! Jullie zullen denken een supermarkt!? Ja dat is hier niet standaard. Alles wordt verkocht en gekocht op straat. Het vlees hangt aan haken buiten en het is zeker niet allemaal even hygienisch. Dus deze vondst was werkelijk een groot feest! Ze verkopen; bruin brood! Spruiten! Heerlijke yoghurt! Smeerworst! Salami! En Pindakaas!!!(Ze kennen nauwelijks beleg dus dit is echt een verademing). Maandag kochten we pizza en nodigde we Elsa uit mee te eten. Die was minstens zo enthousiast als wij waren. De oven werd aangezet en de borden kwamen op tafel. De hele maaltijd heeft ze geroepen; muy rico! Muy bonita! Ze zat echt te genieten!

Gister hebben we een chocoladecake gebakken die we na het eten aan de keukentafel met een heerlijk zelfgemaakte smootie hebben gegeten.

Vandaag is Juliet ziek en ben ik alleen op stap geweest. Vanmorgen Spaans gehad waarna ik lekker door La Paz heb gewandeld. Ik heb een broodje gekocht en heerlijk in het zonnetje gelunched. Vlak voor ik bij de trufi was stond ik ineens midden in een demonstratie. Poppen werden verbrand, spandoeken omhoog gestoken en veel geschreeuw. De politie was gelukkig volop aanwezig waardoor ik makkelijk door kon lopen.

Iedere dag in Bolivia is weer anders, leuk en mooi. Ik ben echt volop aan het genieten! Het weer is heel erg wisselend. De ene dag regen, regen, regen. De andere dag zon en is het heerlijk warm.

De afgelopen week heb ik weer heel wat foto´s gemaakt. Het lukt me nu niet ze op picasa te zetten maar zodra het is gelukt laat ik het jullie weten. Er staan speciaal drie foto´s tussen; één voor Esmeralda, één voor mama en één voor Timo.

Liefs,

Lotte!

  • 05 Maart 2009 - 20:25

    Carlijn:

    Lieve Lot,

    Weer genoten van je verhaal. Nog steeds krijg ik een big smile op mijn gezicht als ik denk aan je telefoontje van maandag. Nog maar een keertje: BEDANKT!
    We gaan snel weer skypen!

    En onthoud: IK HOU VAN JOU!

    xxxxx je kleine nicht

  • 05 Maart 2009 - 20:49

    Esmeralda:

    Hi Lotte, wat n leuke verhalen, kan alleen al jaloers zijn op dat heerlijke zonnetje, bij ons is het vooral grijs!
    Je maakt me wel nieuwsgierig naar die speciale foto, iets te maken met m'n naam?:)
    Blijf vooral genieten van al die belevenissen!
    Liefs Esmeralda

  • 06 Maart 2009 - 06:44

    Cilla:

    Lot!

    Altijd weer fijn als ik m'n mailbox open en ik zie dat jij een berichtje heb geplaatst :). Leuk om alles te lezen! En mooi dat je geniet meis.

    Geniet maar weer rustig verder :).

    X

  • 06 Maart 2009 - 07:36

    Frank, Nanny En Kids:

    Hoi Lotte, wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat. Je zal inderdaad wel heel moe zijn van de vele indrukken. Wij genieten tijdens het lezen met jou mee. Groetjes

  • 06 Maart 2009 - 07:50

    Anneke:

    Lieve nicht,

    Ik wil natuurlijk met mijn Amnesty-hart wél weten waar die demonstratie over ging. Je kunt niet alleen maar genieten van pindakaas in de supermarkt; je moet ook politiek besef van het land krijgen, zie haar eigenwijze tante uit Amsterdam, ha ha! Je kijkt toch zeker je ogen uit naar al die prachtige Indiaanse vrouwen met hun mooie hoedjes, Lot? Geweldig leuk toch om je op deze site op de voet te kunnen volgen!
    Kussen van Lars, Thomas en Anneke

  • 06 Maart 2009 - 08:30

    Steef, Lex En Brent:

    hey lieverd,
    fijn weer een teken van leven van jou. Goed te horen dat je het naar je zin hebt en die leuke verhalen ook. Leuk te lezen wat je allemaal meemaakt

    Hier alles goed, brent mist je wel hoor :) en met de zwangerschap gaat tot nu toe, afgezien van moezijn, ook goed 24e weer echo, laat het je wel weer weten dan.

    nou lieverd heel veel plezier, maanden vliegen zo om, en dan moet je het weer met ons doen :P

    dikke kus van ons

  • 06 Maart 2009 - 09:45

    Nienke:

    Dag schatjepatatje!

    Wat schrijf je toch leuk!! Ik lees echt met plezier je verhaaltjes.. en dan vertel ik ze met het eten weer door aan mn ouders :D!!
    Pas goed op jezelf!

    Kusje xx

  • 06 Maart 2009 - 15:10

    Annelien:

    Hey Lot,

    Wat fijn dat het zo goed met jullie gaat!
    Het is echt leuk om je verhalen te lezen!
    Begin wel jaloers te worden hoor. Maar het is jullie gegund!

    Dikke knuffel

  • 08 Maart 2009 - 10:13

    Helma:

    Lieve Lotte,

    Leuk je belevenissen te lezen. (en je te zien via skype!) Blijf maar veel schrijven dan kunnen we op afstand meegenieten. Pas wel goed op jezelf! Liefs Helma

  • 08 Maart 2009 - 18:23

    Rich:

    Hay Lot!
    Mooie verhalen!
    Je maakt wat mee zeg..
    Super cool. Fijn dat je het lekker naar je zin heb en dat je de mensen al kan verstaan:)
    Lache die foto's ook.. wat een oma heb jij hehehe.
    Genietse nog heel veel!
    Take care! Dikke kus.

  • 09 Maart 2009 - 04:51

    Lotte:

    Echt lot, fantastisch!
    Wat je allemaal doet en meemaakt, het is zo anders en voor jou toch zo gewoon. Het is ook echt super fijn dat je zo je plekje hebt gevonden daar, dat je leuke mensen ontmoet en dat Elsa zo lief is!

    Ik mis je wel hier!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Sucre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Juli 2009

Laatste foto's

14 Juli 2009

Mijn thuis komst

09 Juli 2009

Laatste berichtje vanuit Bolivia

28 Juni 2009

Lago Titicaca, Isla del Sol y Copacabana

26 Juni 2009

Oma Rosita
Lotte

Actief sinds 15 Nov. 2008
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 38710

Voorgaande reizen:

16 September 2014 - 16 December 2014

Van Guatemala stad naar Rio de Janeiro

12 Februari 2009 - 13 Juli 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: